Leveringsvoorwaarden
Levering
Express Wear maakt gebruik van PostNL Pakketservice. Wij streven er naar uw bestelling zo snel mogelijk te leveren met als doel: Bestellingen die voor 13:00 uur geplaatst zijn, de volgende werkdag door PostNL te laten bezorgen. Het kan voorkomen dat een order een dag later verzonden wordt, afhankelijk van de hoogte van de voorraad.
Ben je niet thuis op het moment van bezorging? Dan probeert de bezorger het bij jouw buren. Lukt dit niet dan is het pakket de volgende (werk)dag af te halen bij het dichtsbijzijnde afhaalkantoor bij jou in de buurt, de bezorger zal geen 2e keer proberen het pakket te bezorgen. PostNL laat sinds april 2022 geen "niet thuis"-briefjes meer achter in de brievenbus. Vanaf heden wordt je via de mail en/of de PostNL-app geïnformeerd waar je de zending kunt afhalen. Het pakket blijft daar 1 week liggen.
Let op: indien jouw pakket is bezorgd op een afhaalpunt, gaat het retourtermijn van 14 dagen pas in op het moment dat jouw pakket daar is afgeleverd.
Vertraging
Wij streven er naar alle bestelde artikelen te leveren. Mocht een artikel toch niet leverbaar zijn, dan wordt u hier per e-mail over op de hoogte gesteld. Wij zullen dit artikel dan annuleren. Wij crediteren het betaalde bedrag binnen 1 tot 2 werkdagen terug op de rekening waarmee de order geplaatst is. Wanneer u op rekening heeft gekocht dan wordt dit bedrag in mindering gebracht op uw factuur.
Indien een levering vertraagd is terwijl deze al is aangeboden bij onze pakketvervoerder, dan dient u dit zo spoedig mogelijk bij ons te melden. Wij zullen in eerste instantie dan altijd een onderzoek instellen bij de pakketvervoerder. Zij hebben vaak meer inzichten in de scans die er zijn gedaan en hebben vaak de aanvullende informatie die we nodig hebben om de verwachting van leveren te kunnen berekenen. Vaak zien we dat het dan ook nog goed komt. In het slechtste geval zullen we - indien pakketvervoerder aangeeft dat de zending definitief vermist is overgaan tot het reserveren van een nieuw exemplaar of - indien niet meer voorradig; terugbetaling van desbetreffende order.
Er wordt ten alle tijden een e-mail naar je verzonden met daarin een track & trace code, hiermee kun je het pakket volgen. Wanneer artikelen als brievenbuspost verstuurd kunnen worden dan zullen wij het in een, hiervoor geschikt, doosje verzenden dat door de brievenbus past, hierbij wordt de track & trace code niet geactiveerd.
Let bij ontvangst op dat de verpakking opgeopend en onbeschadigd is. Is het pakket geopend en/of beschadigd? Neem het pakket dan NIET aan, mocht de verpakking niet meer dicht zitten of beschadigd zijn kunnen wij niet garanderen dat alle artikelen nog in de verpakking zitten en/of beschadigd zijn onderweg. Mocht je het pakket wel aannemen van de postbezorger terwijl het geopend en/of beschadigd is, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het pakket en is Express Wear Online BV niet aansprakelijk.
Levertijden
Wij streven er naar om bestellingen na 1 werkdag te leveren.
Wijzigingen prijzen door ronde verder in de Sale
Wij hanteren een termijn van 5 dagen na aankoop waarin wij het prijsverschil achteraf kunnen compenseren.
Verzendkosten
Aankopen met een orderwaarde vanaf €75 worden GRATIS verzonden. Onder dit bedrag berekenen wij € 5,95 verzendkosten. Een ruiling is online helaas technisch niet mogelijk bij ons. Het ruilen en/of retourneren in één van onze filialen is uiteraard wel mogelijk en tevens gratis! Retouren vanuit België of Duitsland dienen voldoende gefrankeerd te worden, helaas kan er geen gebruik worden gemaakt van ons goedkopere alternatief dat wij wel voor Nederland aanbieden.