Retourprocedure
Wij willen graag dat je tevreden bent met jouw aankoop bij Expresswear.nl. Is de aankoop niet zoals verwacht? Geen probleem! Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking binnen 14 dagen na ontvangst aan ons geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Let op: items die verzegeld zijn kunnen enkel geretourneerd worden wanneer de hygiënestrip of de verzegeling nog intact is.
Als het geretourneerde artikel door ons is ontvangen streven wij erna het bedrag binnen 1 tot 3 werkdagen aan je te crediteren. Heb je een klacht over een artikel dan verwijzen wij je graag naar onze klachten pagina.
RETOURNEREN VIA POSTNL
Mocht je niet tevreden zijn met de door jouw bestelde artikelen dan kun je (in Nederland of België) retourneren met ons retourlabel die je via onze retourpagina kunt aanschaffen voor EUR 4,95 (België EUR 5,95). Wil je retourneren vanuit Duitsland dan kun je alleen een label printen met ons adres erop vermeld en moet je het pakket zelf voldoende frankeren bij het afgiftepunt.
De retour kan verzonden worden naar:
Express Wear Online B.V.
Het Vergun 6
6931 KD Westervoort
NEDERLAND
Wij zenden geen retourformulieren in de mail, maar een retourzending kan gemakkelijk worden aangemaakt op www.expresswear.nl/retour/ .
Wanneer je de order wel retour kunt melden krijg je 4 retour opties te zien. 1. Je kunt ervoor kiezen een retourlabel te kopen en direct af te rekenen voor een gereduceerd tarief van €4,95 (België €5,95). 2. Het retourlabel te kiezen en de kosten van €4,95 in te laten houden op het te crediteren bedrag. 3. Het pakket op eigen kosten te frankeren bij een PostNL punt. 4. Het retourpakket gratis in te leveren bij één van onze filialen. Wanneer je een keuze geselecteerd hebt kan deze niet meer aangepast worden.
Kies je voor optie 1 of 2 dan ontvang je een mail van ons met een retourlabel die je uit kunt printen en op de zak kunt plakken over de oude barcode. Mocht je geen printer hebben, dan kun je de telefoon meenemen waar de mail op staat zodat het PostNL punt de barcode kan scannen en een sticker kan uitprinten die op de zak geplakt kan worden.
Wij kunnen in onze winkels geen geld terug geven op artikelen welke online zijn gekocht, dit in verband met het kasgeld in onze filialen. Een online bestelling kan wel worden afgegeven in ons fililaal, waarnaar deze naar ons hoofdkantoor gaat voor een definitieve retourverwerking. Er wordt pas dan een credit aangemaakt.
Bij retourneren van online bestelde artikelen via de webshop, crediteren wij het bedrag naar de betaalwijze waarmee je de bestelling voldaan hebt. Bij een gehele retournering worden ook de eventuele verzend- en transactiekosten gecrediteerd wanneer je gebruik maakt van het herroepingsformulier (deze hebben wij in de e-mail meegezonden tijdens het aanmelden van de retour), alleen de retourzending is voor uw eigen kosten.
Let op: wanneer je een pakket bestelt maar hem weigert aan te nemen bij de PostNL zijn wij genoodzaakt verzend en retourkosten in rekening te brengen.
Bij crediteringen van orders waar een deel of geheel een giftcard gebruikt is zal het bedrag eerst naar de giftcard geboekt worden en een eventueel restant zal naar de eventuele andere betaalmethode gecrediteerd worden.
Betalingen worden gecrediteerd naar de betaalmethode waarmee de betaling voldaan is, dit is voor ons niet aan te passen.
HOE WERKT RETOURNEREN
Stap 1 is het aanmelden van de bestelling die je retour wilt gaan sturen. Hiervoor ga je naar onze retourpagina www.expresswear.nl/retour/ . Op deze pagina kun je wanneer je hebt besteld zonder account gemakkelijk een retourzending aanmelden op basis van e-mailadres en ordernummer. Ook klanten met een account kunnen hier gewoon terecht.
Heb je een account? Dan kun je ook boven aan de webshop op 'Mijn Account' klikken en inloggen. In de 'in jouw account omgeving' klik je 'mijn bestellingen' en de juiste order kunt selecteren. Wanneer je in de 'Mijn bestellingen' omgeving bent zie je de orders die geretourneerd kunnen worden. Wanneer de order niet zichtbaar is kun je de bestelling niet retourneren, het is dan zeer waarschijnlijk dat het retourtermijn van 14 dagen verstreken is. Orders waarbij een afhaallocatie geselecteerd is gaat het retourtermijn in vanaf het moment dat het pakket op het afhaalpunt ligt, dus niet het moment van ophalen. Selecteer de order die je wilt retourneren en klik op ‘retour zenden’.
Stap 2 nadat je jouw bestelling retour hebt gemeld is het tijd het pakket in te pakken. Ons advies is om de geleverde factuur aan jouw retourpakket toe te voegen zodat wij deze bij ontvangst zo snel mogelijk kunnen verwerken. Mocht je de factuur kwijt zijn of nogmaals willen uitprinten dan kan dit gemakkelijk in jouw account, of kun je deze vanuit de mail printen.
Stap 3 je kunt nu kiezen hoe u het pakket retour wilt zenden, wanneer uw betaalwijze ‘vooraf’ betalen was voor de geplaatste order dan zult u de volgende opties te zien krijgen:
- Er wordt EUR 4,95 (België EUR 5,95) ingehouden van het te crediteren bedrag aan u en u ontvangt een retourlabel in de bijlage van een e-mail die wij u zenden na het retour melden.
- Een retourlabel bij ons via een veilige omgeving aanschaffen voor EUR 4,95 (België EUR 5,95) die u in de mail ontvangt na het afrekenen. De barcode is door het PostNL punt te scannen, vergeet de mail niet mee te nemen.
- Op eigen gelegenheid retourneren, u ontvangt ons adres waar u het pakket naartoe kunt sturen. Let op dat het pakket dan voldoende gefrankeerd wordt.
- Retourneren in één van onze filialen, deze optie is gratis.
Onze filialen: Bemmel, Zevenaar en Wijchen.
Let op: je kunt per order maar één retourlabel aanvragen.
Wanneer je de bestelling met ‘achteraf betalen’ geplaatst hebt zul je de volgende opties zien:
- Een retourlabel bij ons via een veilige omgeving aanschaffen voor EUR 4,95 (België EUR 5,95) die je in de bijlage van een e-mail ontvangt na het afrekenen. De barcode is door het PostNL punt te scannen, vergeet de mail niet mee te nemen.
- Op eigen gelegenheid retourneren, je ontvangt ons adres waar je het pakket naartoe kunt sturen. Let op dat het pakket dan voldoende gefrankeerd wordt.
- Retourneren in één van onze filialen, deze optie is gratis.
Onze filialen: Bemmel, Zevenaar en Wijchen.
Je kunt de optie gebruiken om aan te geven waarom je het artikel retourneert, dit is niet verplicht maar wij zullen het wel waarderen.
Wanneer je alle stappen hebt doorlopen ontvang je een mail met een samenvatting.
Mochten wij retouren ontvangen die zonder toestemming naar ons antwoordnummer gezonden worden dan worden de kosten van EUR 4,95 (in België is retourneren zonder antwoordnummer met barcode niet mogelijk) alsnog achteraf verrekend met te crediteren bedrag.
Ruilen is helaas niet mogelijk, je kunt het artikel retourneren en daarna een nieuwe bestelling plaatsen.
Je verpakt het artikel in de originele verpakking (indien redelijke wijs mogelijk) inclusief het retourformulier (optioneel).
Verwijder de oude barcodesticker van de doos/tas.
Plak het retourlabel op de doos/tas.
Geef het pakket af bij een PostNL punt en bewaar het bonnetje dat je ontvangt zodat het pakket ten alle tijden te traceren is, let op; de verzender is verantwoordelijk voor de zending!
De doos/tas dient goed dichtgeplakt te worden met tape dat minimaal 4cm breed is.
AUB DE VERPAKKING NIET DICHT NIETEN! Wanneer wij wel retouren ontvangen die dicht geniet zijn kunnen wij deze niet aannemen i.v.m. het beschadigen van de kleding!
SCHADE NADAT PRODUCT DOOR KLANT IN ONTVANGST IS GENOMEN
De klant heeft het recht om het product uit te proberen om een eerste waardeoordeel te vellen. Wanneer een retour beschadigd aankomt en de schade is ontstaan nadat de klant het product in ontvangst heeft genomen, is de klant aansprakelijk voor de waardevermindering* van het product. Het product voldoet immers niet meer aan de retourvoorwaarden uit onze algemene voorwaarden. Wij zijn als ondernemer dan niet verplicht het volledige aankoopbedrag te crediteren. We zullen in eerste instantie altijd kijken hoe een schade heeft kunnen ontstaan en bij de klant informeren.
*Waardevermindering kan oplopen tot 100% van de inkoopprijs.
VERKEERD ARTIKEL ONTVANGEN
Indien je per abuis het verkeerde artikel hebt ontvangen t.o.v. wat je heeft besteld dan regelen we dat kosteloos. Neem in dit geval contact op met klantenservice@expresswear.nl.
HEB JE NOG EEN VRAAG?
Heb je een vraag stuur dan gerust een mail naar klantenservice@expresswear.nl of bel met 026-3121155, wij zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag tussen 09:30 en 17:00, vrijdags tussen 09:30 en 15:30. Wij helpen je graag!